Regulamin
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
Niniejszy Regulamin określa warunki sprzedaży, zasady oraz sposób świadczenia usług drogą elektroniczną, za pośrednictwem serwisu internetowego znajdującego się pod adresem: aiprofit.pl (zwanego dalej „Sklepem”). Każda osoba, która chce korzystać ze Sklepu, musi uprzednio zapoznać się z niniejszym Regulaminem.
Rejestrując się lub w inny sposób korzystając ze Sklepu, Użytkownik akceptuje niniejszy Regulamin oraz Politykę Prywatności, która stanowi integralną część niniejszego Regulaminu. Usługi i funkcjonalności świadczone za pośrednictwem Sklepu są dostarczane i świadczone przez Impress Anna Baniusiewicz z siedzibą w Sosnowcu, ul. Biała Przemsza 17C/25, 41-208 Sosnowiec, NIP: 6443570627 (Usługodawca).
Użytkownik może korzystać ze Sklepu wyłącznie po uprzednim zapoznaniu się z treścią Regulaminu oraz wyrażeniu zgody na określone w nim warunki. Jeżeli Użytkownik nie akceptuje Regulaminu, nie może on korzystać ze Sklepu. Regulamin i inne warunki Usług Usługodawca udostępnia bezpłatnie każdemu przed zawarciem Umowy, a także – na żądanie Użytkownika – w taki sposób, który umożliwia mu pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści Regulaminu za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Użytkownik.
Żadne z postanowień niniejszego Regulaminu nie może być interpretowane w sposób, który ograniczałby prawa przysługujące Konsumentom stosowanie do obowiązujących przepisów prawa.
Akceptując niniejszy Regulamin, Użytkownik zobowiązuje się do wykorzystywania Usług zgodnie z ich przeznaczeniem, obowiązującymi przepisami prawa, normami społecznymi i obyczajowymi oraz postanowieniami niniejszego Regulaminu. Szczegółowe zasady funkcjonowania Sklepu i poszczególnych Usług dostępne są w dedykowanych zakładkach.
Umowy sprzedaży i o świadczenie usług drogą elektroniczną zawierane są na podstawie prawa polskiego i w języku polskim.
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy sklep jest prowadzony przez Impress Impress Anna Baniusiewicz z siedzibą w Sosnowcu, ul. Biała Przemsza 17C/25, 41-208 Sosnowiec, NIP: 6443570627 – zwane dalej Sprzedawcą.
- Za pośrednictwem sklepu, Sprzedawca prowadzi sprzedaż produktów elektronicznych oraz świadczy na rzecz Kupujących usługi drogą elektroniczną. Za pośrednictwem sklepu, Kupujący może dokonać zakupu treści cyfrowych oraz usług cyfrowych widocznych na stronie sklepu.
- Regulamin sklepu określa zasady i warunki korzystania ze sklepu oraz prawa i obowiązki Sprzedawcy oraz Kupującego.
- Wszystkie ceny produktów podane na stronach sklepu są cenami brutto (włącznie z podatkiem VAT) i są wyrażone w polskich złotych.
DEFINICJE
- Na potrzeby Regulaminu, przyjmuje się następujące znaczenie poniższych pojęć:
• Sprzedawca – Impress Anna Baniusiewicz z siedzibą w Sosnowcu, ul. Biała Przemsza 17C/25, 41-208 Sosnowiec, NIP: 6443570627.
• Kupujący/ Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub ułomna osoba prawna, która korzysta ze sklepu Internetowego i która dokonuje zakupu za pośrednictwem strony sklepu Internetowego na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
• Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
• Regulamin – dokument, który reguluje prawa i obowiązki Kupującego oraz warunki zawarcia umowy ze Sprzedawcą za pośrednictwem sklepu internetowego.
• Produkt – produkt elektroniczny dostępny w sklepie internetowym, który jest przedmiotem Umowy Sprzedaży/ Umowy o dostarczenie treści cyfrowych między Klientem a Sprzedawcą.
• Sklep – Sklep internetowy strony aiprofit.pl
• Formularz zamówienia – usługa elektroniczna dostępna na stronie internetowej sklepu umożliwiająca złożenie zamówienia poprzez dodanie produktu elektronicznego do koszyka oraz określenie warunków umowy sprzedaży m.in. sposobu płatności.
• Zamówienie – oświadczenie woli składane za pośrednictwem formularza zamówienia zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy sprzedaży produktu elektronicznego ze Sprzedawcą.
• Usługa elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem sklepu internetowego
• Umowa o dostarczenie treści cyfrowych – umowa zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem sklepu internetowego dotyczącą produktów elektronicznych oferowanych w sklepie internetowym.
PODSTAWOWE WARUNKI KORZYSTANIA ZE SKLEPU
- Warunki dające możliwość korzystania ze sklepu to:
- dostęp do urządzenia podłączonego do sieci Internet,
- zainstalowany i aktualny system operacyjny oraz przeglądarka internetowa,
- posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej (e-mail).
- W przypadku, gdy użytkownik nie jest w stanie uruchomić dostępu do usługi obejmującej zakupiony materiał, proszony jest o kontakt ze Sprzedawcą pod wskazanym adresem e – mail: [email protected]
- Zabrania się Klientowi korzystania z innych kont klientów oraz udostępniania swojego konta innym osobom. Klient obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Zakazane jest dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
- Klient obowiązany jest do korzystania ze sklepu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej sprzedawcy oraz osób trzecich.
- Klient może skorzystać z pomocy technicznej w razie problemów dotyczących funkcjonowania Strony Internetowej Sklepu drogą elektroniczną wysyłając zapytanie na wskazany adres e- mail.
USŁUGI ELEKTRONICZNE
- Za pośrednictwem sklepu, sprzedawca świadczy na rzecz Kupującego usługi drogą elektroniczną.
- Podstawową usługą świadczoną drogą elektroniczną na rzecz Kupującego przez Sprzedawcę jest umożliwienie Kupującemu złożenia zamówienia w Sklepie prowadzącego do zawarcia ze Sprzedawcą umowy. Złożenie zamówienia nie jest możliwe bez posiadania konta w Sklepie.
- Sprzedawca świadczy również na rzecz Kupującego usługę drogą elektroniczną polegającą na założeniu i utrzymywaniu konta w Sklepie. W koncie przechowywane są dane Kupującego oraz historia złożonych przez niego zamówień w Sklepie. Kupujący loguje się do Konta z wykorzystaniem swojego adresu e-mail oraz zdefiniowanego przez siebie hasła.
- Usługa elektroniczna w postaci konta świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Odpłatna jest natomiast umowa o dostarczenie treści cyfrowych zawierana za pośrednictwem Sklepu. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- Założenie konta w Sklepie odbywa się poprzez wypełnienie i przesłanie, za pomocą automatycznego mechanizmu Sklepu, formularza rejestracyjnego.
- Formularz Zamówienia – korzystanie z formularza zamówienia rozpoczyna się z momentem dodania przez Klienta pierwszego Produktu do elektronicznego koszyka w Sklepie Internetowym.
- Złożenie zamówienia następuje po wykonaniu przez Klienta łącznie dwóch kolejnych kroków. Po wypełnieniu Formularza Zamówienia i po kliknięciu na stronie Sklepu po wypełnieniu Formularza Zamówienia pola „Kupuję i płacę” lub innego równoznacznego.
NEWSLETTER
- Jeżeli Kupujący zdecyduje się zapisać do newslettera, Sprzedawca świadczy również na rzecz Kupującego usługę drogą elektroniczną polegającą na przesyłaniu Kupującemu wiadomości e-mail zawierających informacje o nowościach, promocjach, produktach lub usługach Sprzedawcy. Zapis do newslettera odbywa się poprzez wypełnienie stosownego checkboxa. Kupujący może w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania newslettera, klikając w przycisk służący do rezygnacji widoczny w każdej wiadomości przesyłanej w ramach newslettera lub przesyłając stosowne żądanie do Sprzedawcy.
WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
- Zamówienia w Sklepie można składać przez siedem dni w tygodniu, dwadzieścia cztery godziny na dobę.
- Kupujący może złożyć zamówienie jako zarejestrowany Użytkownik. Kupujący może założyć konto na etapie składania zamówienia lub niezależnie od składania zamówienia.
- W formularzu konieczne jest podanie danych niezbędnych do realizacji zamówienia. Dane te to: imię, nazwisko, adres e-mail oraz hasło.
- Klient składa zamówienie poprzez dodanie produktu do koszyka.
- Po dodaniu produktów do koszyka Klient ma możliwość weryfikacji dodanych do koszyka produktów, w tym ich ewentualnego usunięcia, dokonania zmiany. Na tym etapie Klient może powrócić do dokonywania dalszych zakupów lub przejść do opłacenia zamówienia, klikając odpowiednie przyciski.
- Po przejściu do opłacania Klient zostaje przekierowany do ekranu logowania lub Rejestracji, chyba że Klient jest już zalogowany.
- Po dokonaniu wyboru sposobu płatności i poinformowaniu Klienta o łącznej kwocie zamówienia brutto, Klient składa zamówienie klikając przycisk opatrzony słowami „Kupuję i płacę” lub innym równoważnym sformułowaniem.
- Warunkiem złożenia zamówienia jest akceptacja Regulaminu, z którym Kupujący powinien uprzednio się zapoznać. W razie jakichkolwiek wątpliwości dotyczących Regulaminu, Kupujący może skontaktować się ze Sprzedawcą.
- Poprawne wypełnienie formularzy zakupowych potwierdzane jest ekranem zawierającym podsumowanie zamówienia.
- Płatność realizowana jest za pośrednictwem serwisu Przelewy24.
- Płatności należy dokonać niezwłocznie po złożeniu zamówienia.
- Z chwilą skutecznego dokonania płatności, między Użytkownikiem a Sprzedawcą zawarta zostaje umowa o dostarczenie treści cyfrowej. Następnie Użytkownikowi wyświetlona zostaje strona z potwierdzeniem zakupu.
- Po dokonaniu płatności Użytkownik niezwłocznie uzyskuje dostęp do zakupionej treści cyfrowej/ usługi cyfrowej.
PRODUKT ELEKTRONICZNY
- Produkt stanowi treść cyfrową w rozumieniu art. 38 Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku.
- W ramach umowy zawartej zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu, Sprzedawca dostarcza Użytkownikowi treść cyfrową w postaci dostępu do platformy i zakupionego przez Użytkownika produktu.
- Zakupiony przez Użytkownika produkt jest dostępny na stronie aiprofit.pl. i jest on dostępny przez czas nieoznaczony.
- Jeśli w opisie produktu na stronie Sklepu wskazano inny termin dostawy produktu, obowiązują zasady wskazane w opisie oferty.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany treści lub usług cyfrowych, tj. np. zmiany terminu.
- Sprzedawca zobowiązuje się do poinformowania Konsumenta o wszelkich zmianach dot. treści lub usług cyfrowych w sposób dla Konsumenta zrozumiały i oczywisty.
- Po otrzymaniu zawiadomienia o planowych zmianach, Konsumentowi będzie przysługiwało prawo wypowiedzenia umowy o dostarczanie treści lub usług cyfrowych ze skutkiem natychmiastowym, które będzie mógł wykonać w terminie 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia (a jeżeli zmianę wprowadzono bez dokonania zawiadomienia – od dnia dokonania zmiany).
- Sprzedawca zastrzega, że dokonanie wypowiedzenia, o którym mowa w ust. 7 nie będzie możliwe, jeżeli Sprzedawca bezpłatnie zapewni konsumentowi prawo do zachowania treści lub usługi cyfrowej w stanie niezmienionym.
- Sprzedawca zastrzega, że prawo do wypowiedzenia umowy albo prawo do zachowania treści lub usługi cyfrowej w stanie niezmienionym znajdują zastosowanie tylko w przypadku wprowadzania zmian wywierających istotny i negatywny wpływ na dostęp konsumenta do treści lub usługi cyfrowej lub na korzystanie z nich. Jeżeli zatem wprowadzane zmiany nie wywołują takich skutków, Konsument nie może wypowiedzieć umowy z powodu ich wprowadzenia.
- Sprzedawca nie świadczy na rzecz Użytkownika jakiejkolwiek dodatkowej pomocy przy z korzystaniu z Produktu. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności także niespełnienie warunków technicznych przy korzystaniu z zakupionego Produktu.
FORMY PŁATNOŚCI
- Po złożeniu przez Kupującego zamówienia zgodnie z procedurą opisaną w niniejszym Regulaminie na adres poczty elektronicznej Kupującego zostanie wysłane potwierdzenie dokonania zamówienia w Sklepie.
- Dostępną metodą płatności jest płatność elektroniczna przez serwis Przelewy24.
- Po kliknięciu w przycisk finalizujący „Kupuję i płacę” lub inny o równoznacznym brzmieniu Kupujący będzie miał możliwość wyboru formy płatności i zostanie w sposób automatyczny przekierowany do okienka płatności obsługiwanej przez zewnętrznego dostawcę celem dokonania płatności za zamówienie.
- Wskazane w Sklepie ceny są cenami brutto, oznacza to, że uwzględniają podatek VAT.
- Do każdego zamówienia wystawiany jest dokument potwierdzający dokonanie płatności, który dołączany jest w wiadomości e-mail.
ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA WADY
- Obowiązkiem Sprzedawcy jest dostarczenie Kupującemu produktu wolnego od wad.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność względem Kupującego, jeżeli sprzedany produkt ma wadę fizyczną lub prawną.
- W przypadku, kiedy Kupujący stwierdzi wadę produktu, powinien poinformować o tym fakcie Sprzedawcę, określając jednocześnie swoje roszczenie związane ze stwierdzoną wadą lub składając oświadczenie stosownej treści.
- Kupujący może kontaktować się ze Sprzedawcą zarówno pocztą tradycyjną, jak również pocztą elektroniczną.
- Szczegóły dotyczące rękojmi Sprzedawcy za wady regulują przepisy Kodeksu cywilnego.
- O rozpatrzeniu reklamacji i jej wyniku Sprzedający powiadomi Klienta w wiadomości wysłanej na adres poczty elektronicznej lub korespondencyjny podany przez Klienta w reklamacji w terminie 14 dni od dnia otrzymania kompletnej reklamacji.
- Reklamacja może zostać złożona w dowolnej i wybranej przez Klienta formie.
- Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji następujących informacji: okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady, żądania sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży oraz danych kontaktowych składającego reklamację.
- Podanie wskazanych wyżej informacji i okoliczności ułatwi sposób procesowania reklamacji. Informacje te mają jednak formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
- W przypadku otrzymania niekompletnej reklamacji, Sprzedawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia pod rygorem pozostawienia reklamacji bez rozpoznania.
- Więcej informacji na temat Praw Konsumenta znajduje się na stronie Urzędu Ochrony Prawa Konkurencji i Konsumenta.
ODSTĄPIENIE OD UMOWY PRZEZ KONSUMENTA
- Konsument, który zawarł ze Sprzedawcą umowę na odległość, ma prawo odstąpić od umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy.
- Oświadczenie o odstąpieniu może zostać złożone w dowolnej i wybranej przez Klienta formie oraz przekazane w formie elektronicznej na adres e-mail: [email protected].
- Celem zachowania terminu do odstąpienia od umowy zupełnie wystarczające jest, aby Konsument wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem wskazanego terminu do odstąpienia od umowy.
- W przypadku odstąpienia od umowy, Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od Konsumenta płatności. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie wskazał na inne rozwiązanie. Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z formą zwrotu płatności.
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
- Administratorem danych osobowych Kupującego jest Sprzedawca.
- Dane osobowe Kupującego przetwarzane są w celu obsługi konta użytkownika, realizacji zamówienia oraz ewentualnej obrony, dochodzenia lub ustalenia roszczeń związanych z zawieranymi za pośrednictwem Sklepu umowami sprzedaży.
- Szczegóły dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystywania plików cookies znajdują się w Polityce Prywatności dostępnej na stronie Sprzedającego.
- Korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną zwiększa ryzyko pozyskania oraz modyfikowania danych Klientów przez osoby nieuprawnione. Klienci sklepu powinni stosować odpowiednie środki techniczne, które zminimalizują zagrożenia, w szczególności programy antywirusowe czy bezpieczna skrzynka poczty elektronicznej.
POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
- Sprzedawca wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku ze sprzedażą towarów na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez strony konfliktu.
- Wszelkie spory związane z usługami świadczonymi przez Sklep będą rozstrzygane przez sądy powszechne a prawem właściwym jest prawo polskie. Klient będący konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania oraz odwoływania ofert, promocji oraz do zmiany cen produktów w Sklepie bez uszczerbku dla praw nabytych przez Kupującego, w tym w szczególności warunków umów zawartych przed dokonaniem zmiany.
- Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wprowadzania zmian w Regulaminie. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się Regulamin obowiązujący w dacie zawarcia umowy.
- Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia publikacji na stronie internetowej Sklepu.
- Niniejszy Regulamin został sporządzony w oparciu o przepisy prawa polskiego. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w tym kodeksu cywilnego, ustawy o prawach konsumenta lub innych ustaw mających zastosowanie do działalności i funkcjonowania sklepu internetowego obowiązujących na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
- Postanowienia Regulaminu nie wyłączają możliwości powoływania się przez Klientów na bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa regulujące ochronę praw konsumentów.
- Niniejsza Regulamin została zaktualizowany w dniu 1 stycznia 2024 roku.